Miros, deci exist

Miros, deci exist
  • Miros, deci exist
Miros, deci exist de la Baroque Books & Arts
ISBN 630-6522-03-3
Număr de pagini 266
Limba Romana
Traducator Simina Balasoiu
Anul apariției 2023
Colecție Savoir-Vivre

Plata cu cardul

Adaugă o recenzie

54,90 lei
În stoc
Cantitate
  Fidelizare

la fiecare comandă acumulezi puncte pe care le poți folosi pentru a cumpăra alte produse

  Card cultural

Poți plăti cărțile din librărie cu cardul tău cultural.

  Livrare oriunde

Livrăm produsele noastre oriunde în lume, iar în București, în 24 de ore.

  Stoc permanent

Librăria Eminescu are peste 25000 de produse în stoc.

Descriere

Singurul scop al uneia dintre cele mai mari industrii din lume este acela de a face ca oamenii să nu miroasă a oameni. Încă din epoca medievală, mirosul uman a fost considerat primitiv și un semn al claselor de jos. Cei care își permiteau au investit în studii și experiențe și așa a luat naștere breasla parfumierilor, veșnic preocupați să inventeze amestecuri noi și incitante, iar astăzi industria parfumurilor este evaluată la zeci de miliarde de dolari, ceea ce sugerează cât de mult suntem dispuși să plătim pentru a ne masca adevăratul miros.

 Lumea insectelor • Mirosul adolescenței • Mirosul din genă • Mirosul fricii • În interiorul creierului • Mirosul fericirii • Câini, pisici, pinguini și crabi de pe Insula Crăciunului • Paradisul amenințat • Mirosul succesului • Factorul spaimă • Mirosul ambiției • O viață decisă de miros • Țânțarii și mirosul sângelui • O mică paranteză despre ciuperci • Mirosul speranței • Manipularea comportamentului uman • Mirosul inteligenței și mirosul prostiei • Mirosul viitorului • Fără gust, fără miros 

Mirosul este simțul cel mai puțin înțeles, o componentă vitală a experienței umane aflate de milioane de ani în continuă evoluție, cu nenumărate funcții – de avertizare, de atracție, de inducere în eroare, pe scurt, de supraviețuire.

 O altă modalitate prin care ne poate fi manipulat comportamentul este de a ne face mai dispuși să consumăm anumite bunuri. Și nu este o invenție nouă. Astăzi, manipularea clienților prin miros a devenit o artă. Uneori, „marfa adevărată“ nici măcar nu se află în preajma locului de vânzare. 

Cu câțiva ani în urmă, lucram în Japonia. După ce câteva săptămâni la rând m-am răsfățat cu un sushi minunat, am început să îmi doresc o pizza congelată. În timp ce alegeam ce să iau pentru acasă, am simțit brusc mirosul distinct de pizza proaspăt coaptă. Supermarketul avea o instalație de difuzare a unui miros sintetic de pizza, plasată chiar deasupra congelatorului! Și strategia a funcționat perfect.

Din aceeaşi categorie

Comentarii (0)
SAG: 430442