ISBN 606-097-106-1
Număr de pagini 138
Traducator Mariana Sipos
Anul apariției 2022

29,90 lei
În stoc

Articolele, interviurile, conferintele si insemnarile reunite in acest volum sunt marturia a peste cincizeci de ani de lectura, Vargas Llosa socotind creatia borgesiana "o sursa inepuizabila de placere intelectuala". Un adevarat exercitiu de reverenta inchinat scriitorului argentinian, cartea ofera o perspectiva nuantata asupra vietii si creatiei lui Jorge Luis Borges, asezandu-l intre figurile de geniu ale secolului XX, nu cu scopul de a realiza un tablou encomiastic, ci reconstituirea unei lumi vii, a unei realitati care a absorbit mitul.

O sarbatoare literara a inteligentei care uneste doi participanti extraordinari, desi complet diferiti. - El Cultural

Mie imi era foarte teama de acel interviu (din 1963), pentru ca deja il admiram mult pe Borges, iar ideea de a-l intervieva ma cam paraliza; numai ca parea atat de lipsit de aparare, atat de vulnerabil, de timid, ca mai prindeai curaj in fata acelui personaj care parca nu mai era atat de important - sau de fapt el nu se credea important - ca atunci cand il citeai. M-a surprins mult timiditatea lui, vulnerabilitatea pe care o transmitea. Iar raspunsurile pe care mi le dadea erau deosebit de inteligente si revelau cate ceva din imensa cultura literara pe care o avea. - Mario Vargas Llosa in dialog cu Leila Guerriero, 2020

Cartea lui Vargas Llosa vorbeste despre slabiciunile lui Borges, precum si despre conditia sa de intelectual cufundat in universul lui plin de carti, departe de lume si pasiunile ei. Dar Jumatate de secol cu Borges constituie inainte de toate un omagiu plin de pretuire si dragoste; omagiul unui detinator al Premiului Nobel pentru Literatura pentru alt scriitor pe care il considera a fi meritat acelasi premiu si toate onorurile posibile. - La Vanguardia

O carte unica, exceptionala, nu numai pentru cei care gusta opera lui Borges sau a lui Vargas Llosa, ci si pentru aceia care vor sa se bucure de un festin literar. - El Imparcial