Număr de pagini 949
Traducator Cristina Godun
Anul apariției 2023
Colecție Biblioteca Polirom Actual

99,00 lei
Stoc limitat

Cărţile lui Iacob sau Marea călătorie peste şapte graniţe, cinci limbi şi trei religii mari, fără să le punem la socoteală pe cele mici, istorisită de cei morţi şi adăugită de autoare prin metoda conjuncturii, culeasă din multe şi felurite cărţi şi aţâţată de fantezie, care este cel mai mare har al omului: înţelepţilor întru pomenire, compatrioţilor întru reflecţiune, laicilor întru învăţătură, iar nostalgicilor întru divertisment

Republica poloneză în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea. Un stat multicultural şi multietnic unde creştinismul, iudaismul şi islamul coexistă. Cărţile lui Iacob (2014) este în acelaşi timp o istorie universală a emancipării sociale şi religioase în mijlocul unei lumi feudale, pline de diviziuni, inegalităţi şi prejudecăţi şi o poveste despre incredibila rebeliune stârnită de Iacob Frank, un tânăr evreu chipeş şi carismatic ale cărui idei scindează curând comunitatea evreiască. Pentru unii eretic, pentru alţii Mesia mult aşteptat, Iacob Frank adună în jurul său, datorită învăţăturilor lui, un cerc de discipoli devotaţi şi schimbă cursul istoriei. Olga Tokarczuk surprinde cu mare atenţie la detalii realităţile epocii, arhitectura, hainele şi obiceiurile, vizitând conace nobiliare, parohii catolice şi case evreieşti cufundate în rugăciune şi în studiul unor scrieri ezoterice. Romanul a devenit un bestseller chiar din momentul apariţiei, fiind nominalizat la Prix Femina étranger şi International Booker Prize şi distins cu Premiul Nike şi Premiul Jan Michalski.

„Magnum opus al laureatei Premiului Nobel Olga Tokarczuk… Într-un limbaj încântător, erudit şi condimentat cu colocvialisme şi întorsături de frază minunate, scriitoarea explorează condiţia de outsider într-o societate cu graniţe culturale fixe… O bogăţie de detalii cotidiene subtile şi fire narative sclipitor legate între ele vrăjesc pur şi simplu cititorul…” (Booklist)