Sa-l intelegem pe Michael Porter - Ghid esential despre concurenta si strategie

Sa-l intelegem pe Michael Porter - Ghid esential despre concurenta si strategie
  • Sa-l intelegem pe Michael Porter - Ghid esential despre concurenta si strategie
Sa-l intelegem pe Michael Porter - Ghid esential despre concurenta si strategie de la BMI
Editură BMI
ISBN 606-93320-1-6
Număr de pagini 194
Limba Romana
Traducator Tatiana Chera
Anul apariției 2013

Plata cu cardul

Adaugă o recenzie

40,01 lei
În stoc
Cantitate
 

Descriere

Michael Porter este cel mai citat autor din domeniul economiei şi afacerilor. Ideile sale sunt cel mai mult aplicate în practică, iar modelele sale au devenit pietre de temelie în domeniul strategiei.




Totuşi, aşa cum remarcă autoarea, Joan Magreta, mulţi manageri nu au citit articolele şi cărţile lui Porter şi, adesea, le interpretează şi le folosesc greşit. Joan Magreta, colaboratoare şi editoare timp de mulţi a lucrărilor lui Porter, s-a decis să scrie această carte pentru a distila, în beneficiul managerilor, o parte a ideilor lui esenţiale – şi anume cele despre concurenţă (în partea întâi) şi cele despre strategie (în partea a doua). Cum spune ea, aceasta nu este o carte gen „cum să …" ci, mai curând, o carte gen „cum să gândeşti despre…"




Autoarea îşi fructifică profunda cunoaştere a lucrărilor lui Porter, încercând să le rezume, să le distileze, să le facă mai lesne de înţeles. De exemplu, porneşte de la definiţia performanţei superioare a companiei, discutând despre mentalitatea de „a fi unic" şi opunând-o celei de a fi „cel mai bun". Sursa performanţei superioare vine, în opinia lui Porter, atât din structura industriei din care face parte organizaţia, cât şi din poziţia pe care şi-o stabileşte compania relativ la ceilalţi actori din industria ei. „A concura pentru a fi cel mai bun", consideră Porter – şi reia Magretta – "înseamnă inevitabil a te înscrie într-o competiţie cu sumă nulă… ofertele companiilor încep să conveargă, încât până la urmă câştigul uneia e posibil doar pe seama pierderilor celorlalte".




Exemplele din industria transportului aerian abundă – deloc surprinzător, câtă vreme companiile aeriene s-au zbătut să atragă cu toatele aceiaşi clienţi, cărora nu le rămâne decât preţul ca bază pentru a alege una sau alta dintre ele. Din războiul preţurilor întreaga industrie are de suferit, dar şi clienţii, furnizorii şi angajaţii care au de suferit din cauza politicilor sistematice de reducere a costurilor.în astfel de medii, orice avantaj competitiv este temporar, deoarece toate companiile se îndreaptă în aceeaşi direcţie, concurând pentru ocuparea poziţiei de lider. Ca urmare, industria transportului aerian trece dintr-o criză într-alta, oferind servicii din ce în ce mai slabe. Cum spune Porter, companiile ar trebui să se îmbarce mai degrabă într-o concurenţă pentru a fi unice – iar Magretta dă ca exemplu trenul de mare viteză nou înfiinţat pe ruta Madrid-Barcelona, care cucereşte din clienţii liniilor aeriene oferindu-le un serviciu unic, nu un preţ mic.




Din aceeaşi categorie

Comentarii (0)
Nu sunt opinii ale clientilor in acest moment.
SAG: 331167