Lucrarea de fata isi propune rezolvarea reala a unor probleme deschise privind obtinerea unor sisteme de navigatie sinergice miniaturizate cu performante ridicate. Aceasta urmareste sa ofere o serie de algoritmi si metode, care sa imbunatateasca atat precizia navigatorilor inertiali, deveniti indezirabili in structurile de navigatie sinergice de la bordul vehiculelor aerospatiale, cat si precizia navigatorilor integrati ce includ in arhitecturile lor un sistem GPS alaturi de componenta inertiala. O mare parte a rezultatelor teoretice si experimentale prezentate au fost obtinute de catre autori pe parcursul proiectului de cercetare nr. 1/28.07.2010, cod TE_102, „Navigatori inertiali strap=down de inalta precizie, bazati pe conectarea si integrarea adaptiva a nano si micro senzorilor inertiali in retele low-cost, cu grad ridicat de redundanta", aprobat spre finantare in competitia 2009/2010 a PN II , Programul Resurse Umane, TE.
Aplicabilitatea subiectelor abordate poate fi cuprinsa in tot ceea ce inseamna vehicule maritime, terestre sau aeriene, care includ un navigator, dar cu precadere in domeniul unor tehnologii de varf din industria aerospatiala, in care se regasesc micro si nano-satelitii si aeronavele fara echipaj uman (UAV). Prin urmare, consideram lucrarea utila atat specialistilor din domeniul ingineriei aerospatiale, cat si celor din domenii conexe, care vor sa dezvolte aplicatii de navigatie cu structuri inertiale strap-down independente sau sinergizate cu sistemul GPS.
Descriere
Lucrarea de fata isi propune rezolvarea reala a unor probleme deschise privind obtinerea unor sisteme de navigatie sinergice miniaturizate cu performante ridicate. Aceasta urmareste sa ofere o serie de algoritmi si metode, care sa imbunatateasca atat precizia navigatorilor inertiali, deveniti indezirabili in structurile de navigatie sinergice de la bordul vehiculelor aerospatiale, cat si precizia navigatorilor integrati ce includ in arhitecturile lor un sistem GPS alaturi de componenta inertiala. O mare parte a rezultatelor teoretice si experimentale prezentate au fost obtinute de catre autori pe parcursul proiectului de cercetare nr. 1/28.07.2010, cod TE_102, „Navigatori inertiali strap=down de inalta precizie, bazati pe conectarea si integrarea adaptiva a nano si micro senzorilor inertiali in retele low-cost, cu grad ridicat de redundanta", aprobat spre finantare in competitia 2009/2010 a PN II , Programul Resurse Umane, TE.
Aplicabilitatea subiectelor abordate poate fi cuprinsa in tot ceea ce inseamna vehicule maritime, terestre sau aeriene, care includ un navigator, dar cu precadere in domeniul unor tehnologii de varf din industria aerospatiala, in care se regasesc micro si nano-satelitii si aeronavele fara echipaj uman (UAV). Prin urmare, consideram lucrarea utila atat specialistilor din domeniul ingineriei aerospatiale, cat si celor din domenii conexe, care vor sa dezvolte aplicatii de navigatie cu structuri inertiale strap-down independente sau sinergizate cu sistemul GPS.