ISBN 973-46-1070-9
Număr de pagini 241
Anul apariției 2009
Colecție Ego-proza

29,95 lei
Indisponibil

¿În Celelalte poveşti de dragoste, Lucian Dan Teodorovici este un excelent povestitor de întîmplări şi un regizor ingenios al unui complicat balet de personaje. Scrisul său a ajuns la maturitate: suportă orchestrări diferite, executînd ireproşabil partituri grave, ca şi graţios-minore. Dar, ce e mai important, prozatorul descoperă acum o nouă lume, pe care o trece în revistă amuzat şi cuprins de melancolie. E lumea «celorlalţi» şi a sufletelor lor păcătoase şi suferinde, a poveştilor lor ridicole şi sfîşietoare. Descoperirea umanităţii în noile scrieri ale lui Teodorovici reprezintă, de fapt, atingerea unui continent: acela al prozei majore.¿ (Doris Mironescu)

¿Prozator cu ochi viu şi minte sistematică, de logician deprins să gîndească realitatea în categorii şi să observe atent stereotipiile, locul comun, mecanica goală a vieţii, Teodorovici a lăsat pînă acum impresia că visează exclusiv la o comedie umană, în cel mai curat spirit balzacian. Ei bine, fără a contrazice ambiţiosul proiect, volumul de faţă este o probă de măiestrie mai degrabă flaubertiană, o «educaţie sentimentală» traducînd, la nivelul celor mai subtile nuanţe ale scriiturii, eterna comedie a iluziilor pierdute. Ca atare, elementele de satiră socială, exagerările grotesc-caricaturale (care făceau farmecul cărţilor anterioare) se estompează, «realitatea» fiind radiografiată acum din interior, cu înţelegere şi cu ironie, lapidar, în stilul marilor maeştri. Celelalte poveşti de dragoste e o carte admirabilă, ce marchează un moment de graţie în literatura noastră actuală.¿ (Antonio Patraş)