Cum se explică apropierile care fac deliciul fanteziilor comparatiste?
Unele prin ceea ce Eugen Lovinescu numea spiritul secolului, ca apropierea dintre loan Slavici şi Vicente Blasco lbanez, care trăiesc la distanţă uriaşă unul de altul, dar prezintă, in nuvelele Moara cu noroc şi Casa blestemată, aceleaşi procese psihologice şi sociale determinate de trecerea de la o economie rurală la una de tip capitalist. Altele, mai surprinzătoare, prin frecventarea unui mare autor, aşa cum se intămplă cu mecanismele prozei fantastice eminesciene şi cele din cunoscutele texte ale Julio Cortazar.
Cele mai multe rămăn insă inexplicabile, pentru ele se aplică poate doar faimoasa teorie a sincronicităţii.
Descriere
Cum se explică apropierile care fac deliciul fanteziilor comparatiste?
Unele prin ceea ce Eugen Lovinescu numea spiritul secolului, ca apropierea dintre loan Slavici şi Vicente Blasco lbanez, care trăiesc la distanţă uriaşă unul de altul, dar prezintă, in nuvelele Moara cu noroc şi Casa blestemată, aceleaşi procese psihologice şi sociale determinate de trecerea de la o economie rurală la una de tip capitalist. Altele, mai surprinzătoare, prin frecventarea unui mare autor, aşa cum se intămplă cu mecanismele prozei fantastice eminesciene şi cele din cunoscutele texte ale Julio Cortazar.
Cele mai multe rămăn insă inexplicabile, pentru ele se aplică poate doar faimoasa teorie a sincronicităţii.