George Enescu - Creatia pentru pian

George Enescu - Creatia pentru pian
  • George Enescu - Creatia pentru pian
George Enescu - Creatia pentru pian de la MUZICALA
Editură MUZICALA
ISBN 0-69491-281-9
Număr de pagini 298
Limba Romana
Anul apariției 2022
Categorie Muzica

Plata cu cardul

Adaugă o recenzie

100,00 lei
În stoc
Cantitate
 

Descriere

Cunoscutul muzicolog, scriitor și critic francez Jean-Charles Hoffelé spunea despre Raluca Știrbăț, în decembrie 2015, în Artamag, după apariția albumului discografic „Integrala Creației pentru pian de George Enescu“ (3 CD-uri, Hänssler classic):

„Raluca Știrbăț este o revelație: prodigioasă, cu degete virtuoase într-un joc pianistic orchestral, dar mai ales prin înțelegerea profundă, intimă a acestor texte muzicale cu o sintaxă atât de complexă; sentimentul este că ea se simte absolut acasă într-un univers sonor atât de aparte. Ascultați ‚Carillon nocturne’... [...] Această integrală este cu atât mai elocventă cu cât ea repune opera pentru pian enesciană în centrul marii literaturi scrise pentru acest instrument între cele două războaie, la echidistanță între concert français și noile perspective dezvăluite de Béla Bartók.“

Raluca Ştirbăţ este fondatoarea Societății Internaţionale „George Enescu“ de la Viena și inițiatoarea campaniei de salvare și restaurare a Casei Enescu de la Mihăileni (jud. Botoșani). Monument istoric aflat acum în proprietatea Fundației Pro Patrimonio, casa compozitorului este redată circuitului cultural și educațional.

Pasionată de cercetarea muzicologică, Raluca Știrbăț a obținut în 2014 titlul de Doctor în Muzică cu teza „Creaţia pentru pian a lui George Enescu“ care s-a bucurat de aprecieri ale unor personalități marcante ale vieții muzicale românești: 

„O excepțională pregătire profesională, dublată de pregătirea sa interioară, o vibrație în ton cu sensul capodoperei enesciene îi asigură Ralucăi Știrbăț puterea de a intra în dialog cu renumiți enescologi sau de a pune în discuție detalii de analize regăsite în studii anterioare, totul cu scopul descoperirii virtuozității componistice enesciene.” (compozitorul Viorel Munteanu)

„[...] un ‚ochi’ muzicologic capabil să denișeze analogii în premieră [...] impresionanta cunoaștere quasi-exhaustivă a cercetării muzicologice române și străine a creației pianistice enesciene [...] Autoarea comentează cu acribie diversele analize muzicologice, având deseori o opinie personală ce diferă (parțial sau total) de acestea.” (compozitorul Cornel Țăranu)

„Ne aflăm în fața unei reușite majore și de referință în peisajul muzicologic [...] o cercetare temeinică, care conduce la postulate originale, insolite și nu o dată polemice [...] un tip de muzicologie încă rar în peisajul românesc de specialitate [...] un lexic de specialitate bogat și la obiect, ocolindu-se aridul și prețiozitatea.”

(pianistul Viniciu Moroianu)

„Am pornit pe urmele Ralucăi Știrbăț cu intenția identificării unui autor; am sfârșit prin certitudinea descoperirii unui fenomen. [...] Raluca Știrbăț are harul cunoașterii esențiale, mișcându-se – cu o naturalețe pe care o au doar aleșii sau vizionarii – între concepte și afecte, între palpabil și inefabil, între corporalitatea cuvântului și imaterialitatea sunetului. Aceasta nu este o teză de doctorat, este infinit mai mult: o mărturie în veac despre felul în care se naște muzica lui Enescu, atunci când degetele pianistului devin pură prelungire a sufletului însetat de transcendență.”

(muzicologul Gheorghe Duțică)

Din aceeaşi categorie

Comentarii (0)
Nu sunt opinii ale clientilor in acest moment.
SAG: 422763